dorienmellebeeckx.reismee.nl

De eerste dagen

Maandag ben ik onmiddellijk de stad in getrokken. Mijn kotbazin had vertelt dat ik met bus 5A naar het centrum kon. Dus vertrok ik tegen de middag naar de bushalte. Al vrij snel rees mij de vraag naar waar in het centrum ik het beste kon, welke van de haltes was in het centrum?? Ik besloot tot aan het stadhuis te gaan, omdat dit normaal gezien toch in het centrum zou moeten staan

Tongue out
Ik ben wat beginnen rondwandelen maar had al snel door dat het centrum zoooo groot was dat ik echt niet wist waar ik naartoe moest. Dan maar op zoek naar de toeristische dienst. Ik was blij toen ik daar een stadsplan overhandigd kreeg. Er zijn in Kopenhagen zoveel bezienswaardigheden dat je niet goed weet waar je moet beginnen. Toen ik uit de bus gestapt was lag Tivoli vlak voor mij, dat had ik dus al snel gevonden en zal ik zeker eens gaan bezoeken. Ik hoop dat er iemand mee wil vandegenen die mij eens komen bezoeken
Wink

Ik ben ook tot aan Nyhaven gewandeld (wat een hele afstand was, maar ik was via de winkelstraat gewandeld, wat dan weer veel goed maakt!

Laughing
). Nyhaven is een oud kanaal waar allemaal gekleurde huisjes staan. Vroeger waren dit allemaal ambachtshuisjes, maar nu zijn het bijna allemaal gezellige restaurantjes en café's. Als het mooi weer is, is het hier volgens mij heel gezellig vertoeven. Spijtig genoeg was dit maandag niet het geval!

Verder ben ik ook op zoek gegaan naar de universiteit. Omdat ik hier dinsdag moest zijn dacht ik dat het goed was als ik al wist waar ik naartoe moest. Zoveel heeft het echter niet uitgehaald want achteraf bleek dat ik aan de verkeerde faculteit stond! Ach, ik ben er dan toch maar eens geweest

Laughing

's Avonds heb ik ook mijn kotgenoten leren kennen. Ze waren heel vriendelijk en wilden mij graag helpen om de stad nog wat meer te verkennen. Eén van de dagen gaan we dan ook samen iets doen.

Ik ga het hier voorlopig bij laten want ik heb nog vanalles te doen.

Tot binnenkort

Dorien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!