dorienmellebeeckx.reismee.nl

Terug thuis

Zoals je kan lezen ben ik dus terug thuis! De voorbije 4 maanden zijn dan ook zeer snel gegaan. Het lijkt of ik nog maar net vertrokken was. Ik kan mij wel inbeelden dat de mensen die thuis waren daar anders over dachten

Laughing
Ik heb 4 ongelooflijke maanden achter de rug. Het was in het begin wel spannend omdat ik helemaal alleen ging vertrekken. Ik kende echt NIEMAND. Ik ging dus uit mijn pijp moeten komen om vrienden te maken. Maar dit ging dus allemaal vlotter dan ik had durven hopen en ben nu juist heel blij dat ik dit echt helemaal alleen heb gedaan!

Het was wel raar om terug thuis te komen, het voelde vreemd aan om hier terug door de straten telopen, mijn eigen taalterug te spreken, veel bekende gezichten terug te zien, ... Ik was wel blij dat hetfeestdagen waren, nu moest je dus overal naartoeom kerst en nieuwjaar te vieren. Hierdoor had ik het gevoel dat ik niet onmiddellijk in een zwart gat zou vallen, want hier had ik wel wat bang voor. Maar door de drukte van nieuwjaar was dit dus niet het geval. En daarna ben ik het hier wel terug wat gewoon dacht ik.

Ook het vertrek ginder vond ik wel raar. Het idee dat ik niet meerop mijn kot ging leven, dat ik er waarschijnlijk ook niet meer ging terug komen was wel even wennen. Ook het afscheid nemen van mijn vrienden viel me zwaarder dan ik dacht, op zo'n korte tijd heb je zo'n sterke band opgebouwd. Het vertrek werdwel iets makkelijker omdat iedereen voor de kerstdagen terug naar huis ging, maar als je nu hoort dat iedereen terug in Kopenhagen is en terug zijn dagelijks leven heeft opgenomen, besef ik heel goed dat ik het daar nu al mis!

Ik ben blijdat ik terug thuis ben, en dat ik iedereen terug zie. Maar ik zalKopenhagen dus zeker nog harder gaan missen denk ik. Het positieve is wel dat de meeste van mijn vrienden nog 1.5 jaar in Kopenhagen blijven, dus dat ik nog regelmatig op bezoekkan gaan!

Laughing

Maar nu is het dus tijd dat ik terug aan mijn Belgische leventje ga wennen...

Bedankt om mijn blog te volgen en ik hoop dat jullie het interessant vonden! Ik heb mijn best gedaan om jullie zo goed mogelijk op dehoogte te houden van mijn avonturen in het buitenland!

Dorien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!