dorienmellebeeckx.reismee.nl

Tripje

Hoi hoi,

Het is weer een tijdje geleden maar ik heb een Scandinavisch tripje gemaakt dus had niet zoveel tijd om nog dingen te posten. Twee van mijn vrienden zijn mij om te beginnen 3 dagen komen bezoeken. Het was echt leuk om ze nog een terug te zien en ik was geschrokken hoe snel je het terug gewoon bent om met je eigen vrienden om te gaan en terig Nederlands te praten! We hebben samen Kopenhagen wat rond getoerd en hebben dan ook heel wat gezien: Christiania, het museum van guinness book of records, het koninklijk paleis, de kleine zeemeermin, ... Na 3 dagen Kopenhagen vonden we dat het tijd was om door te reizen en wel naar Stockholm! Na zo'n 5 uur op de trein kwamen we 's avonds laat in Stockholm aan. We besloten om maar onmiddellijk naar onze jeugdherberg te gaan zodat we de volgende morgen fris waren om Stockholm te verkennen. Onze eerste indrukken waren al wel geweldig! Stockholm is ongelooflijk mooi en heeft veeeel mooie gebouwen. Ik vind Kopenhagen ook geweldig, maar het is toch helemaal niet te vergelijken! We hebben ontdekt dat een paardenbeeldje het symbool is van Zweden omdat de mensen deze beeldjes vroeger zelf maakten voor hun kinderen om mee spelen. Later is beslist om hier een nationaal symbool van te maken.Overal doken deze paardjes dan ook op! We hadden in een gids gelezen dat de wisseling van de wacht in Zweden zeker de moeite was omdat het een heel toneel was met paarden enal. Dit moesten we dus zeker gezien hebben. Ik kan u vertellen dat we helemaal geen paarden gezien hebben en dat de wisseling van de wacht helemaal niet spectaculairder was dan ergens anders... Wij denken dat de paarden alleen maar van stal worden gehaald als er hoogdagen zijn of met speciale gelegenheden, en dat wij in Stockholm waren was niet speciaal genoeg denk ik

Tongue out

Na 2 dagen Stockholm was het dan tijd om naar onze laatste bestemming te gaan, namelijk Helsinki! Hier was het grote reünie met een heel deel van mijn Belgische vrienden omdat een vriendin van mij in Helsinki op erasmus is maar ook omdat er nog eens 3 andere vrienden haar dat weekend ook kwamen bezoeken. Met 7 Belgen dus in Helsinki, dat kon niet anders dan een topweekend worden! Maar eerst misschien even over hoe we in Helsinki geraakt zijn.

Laughing
We zijn met de boot van Stockholm naar Helsinki gegaan. Er werd ons verteld dat dit een soort 'partyboot' zou zijn dus wij keken er wel een beetje naar uit! Die avond was er inderdaad wel een party maar vooral met mensen tussen de 40 en 65 jaar en heeeel veel Finse muziek. Wijzelf hebben dus niet gefeest zoals we eerst dachten maar we hebben ons wel heel goed geamuseerd door met vol ongeloof tekijken naar alle andere mensen!
Laughing
Het was een hele ervaring die ik zeker niet snel ga vergeten!

We hadden met 3 ook een kajuit geboekt. Natuurlijk hadden wij om de kosten te drukken de goedkoopste genomen. Spijtig genoeg betekende dit ook dat wij helemaal vanonder in de boot zaten (zelfs onder het autodek!) Je kan je dus wel inbeelden dat niemand van ons zo graag in onze kajuit zat.

Tongue out

Ook Helsinki was zeker de moeite! Er zijn ook veel mooie gebouwen en kerken. En natuurlijk was het geweldig om een heel deel van mijn vrienden terug te zien! Het is echt een onvergetelijke week geweest en ik ben er van overtuigd dat ik deze Scandinavische trip nog een keer ga overdoen! Nu is het wel hoog tijd om mijn vrienden hier in Denemarken terug op te zoeken en terug door te gaan met mijn gewone leventje hier, wat ook nog steeds geweldig is!

Laughing

Tot binnenkort!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!