dorienmellebeeckx.reismee.nl

God Jul!

Jaja, kerstmis is officieel begonnen! In Kopenhagen wordt al jaren aan een stuk4 zondagen voor kerstmis de grote kerstboom op het stadhuisplein voorzien van zijn vele lichtjes! Vandaag was het dus zover! De kerstman is aangekomen in Kopenhagen en ging na een parade door de stad de kerstboom aansteken. Ik ben dit natuurlijk niet gewoon omdat bij ons eerst sinterklaas nog moet langskomen voor wij aan kerstmis kunnen denken. Dus had ik wat vrienden opgetrommeld om dit schouwspel te gaan bewonderen. Toen we aan het stadhuis aankwamen was er blijkbaar veel belangstelling voor dit evenement. Heel het plein stond vol met nieuwsgierige Denen (en waarschijnlijk ook veel buitenlanders

Laughing
) en heeeel veel kindjes dieeen eerste glimp van de kerstman wilden zien. Toen het bijna 16.00u werd was het duidelijk voelbaar dat iedereen vol spanning zat om die grote boom verlicht te zien! (Ja om 16.00u is het hier al bijna donker dus het zou een gezellige sfeer geven)

Om iets voor 16.00u klom de kerstman via een trap tot aan de top van de kerstboom want deze werd vanaf de top verlicht. Waar echter niemand rekening mee gehouden had waren de weersomstandigheden... Het was die dag niet zo'n goed weer en er was een kleine storm op komst. Dus ook om 16.00u was het al heel hard aan het waaien. Met het gevolg dat de wind ervoor zorgde dat de kerstman niet aan de top kon om hem te verlichten... Vele 'ooooohs' en 'aaahs' weerklonken op het plein met de schrik dat de boom misschien wel zou vallen.

Ik denk dat de kerstman door de wind graag snel terug beneden wou zijn (wat begrijpbaar is!) want plots schoot hij zijn vuurwerk af waarna de lichtjes in de boom aangingen en er een heel vuurwerkspektakel volgde: Kerstmis is officieel begonnen! Dus van mij al voor iedereen 'God Jul!!'