dorienmellebeeckx.reismee.nl

Eerste week stage

Ik ben nu ongeveer een week bezig met mijn stage dus tijd voor een kleine update denk ik. Ik doe stage in een naschoolse opvang voor kinderen van 10 tot 13 jaar. In het begin van mijn stage was het echt heeel onwennig en raar. Daar stond ik dan, midden tussen tientallen kinderen die ofwel heel verlegen waren, ofwel zo uitbundig in het Deens begonnen te roepen. Ik moest nog veel verkennen en duidelijk maken aan de kinderen dat ik niet alles in het Deens verstond.

Ik werd goed begeleid en de andere begeleiders namen mij onmiddellijk mee in de activiteiten die ze gepland hadden.

De kinderen komen vanaf 12u naar de club. In Denemarken moeten de kinderen alleen voor de middag maar naar school. De club voorziet elke middag vers gebakken broodjes, waar ik ook elke dag mee help. Tegen dat ik terug in België ben zal ik dus waarschijnlijk veel verschillende broodjes kunnen maken, jeuj

Laughing

Na een week naar de club te gaan, gaat alles al veel vlotter. De meeste kinderen komen uit zichzelf al af en zijn blij me te zien. Ik begin het Deens soms ook al eens te verstaan, want het natuurlijk nog leuker maakt! Ook al praten ze hier vaak heel onduidelijk en worden blijkbaar veel woorden ingeslikt, dat maakt het er voor mij natuurlijk nie makkelijker op...

Binnenkort wordt er een voetbaltoernooi georganiseerd. Ik help Kristina om de meisjes te trainen. Ik verschoot de eerste keer wel, dat er zoveel meisjes eigenlijk wel vrij goed zijn in het voetballen! We vertellen hen alleen nog niet wanneer het toernooi juist is omdat ze dan te zenuwachtig worden.

Vandaag heb ik meegedaan aan het just dance turnering. Het is een spel op de wii. Iedereen moet dan de danser volgen op het scherm en hem zo goed mogelijk na doen. Soms wordt er in de club een echte wedstrijd van gemaakt. Binnenkort is het weer zo ver en dus werd er vandaag wat geoefend. Natuurlijk moest ik dit ook wel eens geprobeerd hebben! Wonder boven wonder was ik zo slecht nog niet. Misschien moet ik ook maar meedoen als de wedstrijd plaats vindt

Laughing

Godaften!

Dorien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!