dorienmellebeeckx.reismee.nl

40 jaar Christiania

2 weken geleden was het in Christianshavn een hele week feest. Christiania bestond namelijk 40 jaar. Christiania is een vrijstad in het centrum van Kopenhagen. Het werd in 1971 opgericht door een aantal hippies. De huizen zijn er door de mensen zelf gebouwd en er werd meestal gerecycleerd materiaal voor gebruikt. De inwoners van Christiana maken ook zelf producten zoals fietsen en klein meubilair. Privé-auto's zijn dan ook niet toegelaten in Christiania.

Zoals je dus kan lezen een heel aparte ervaring dacht ik. Ik kan achteraf dan ook bevestigen dat het geweldig was om 40 jaar Christiania te mogen meemaken! Er zijn heel wat bars en restaurantjes aanwezig waar het nu dan overal groot feest was! Heel het dorp leek wel op een festivalterrein ( je kan het misschien een beetje vergelijken met reggea Geel

Tongue out
)

Zowel de huizen als bomen, als muren, ... waren dus versierd met schilderingen, lichtjes, ... noem maar op! Aan bijna elke bar was er ook een podium geplaatst waar verschillende groepen kwamen optreden en wat ook een leuke ervaring was, was dat de prijzen van drank eens terug een beetje vergelijkbaar waren met België ipv het dure Kopenhagen

Laughing

De ervaring die ik daar heb opgedaan is eigenlijk heel moeilijk te beschrijven. Je zou het je eigenlijk het beste kunnen inbeelden als je foto's ziet, maar spijtig genoeg is het verboden om in Christiania foto's te trekken... Ik heb toch een beetje mijn best gedaan om stiekem iets te trekken dus die enkele foto's kan je hier vinden. En dan kan ik enkel nog zeggen datdegene die op bezoek komen het geluk hebben om het eens met hun eigen ogen te zien, want het is elke keer opnieuween heleervaring als je in Christiania komt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!