dorienmellebeeckx.reismee.nl

WK wielrennen

Dat het WK dit jaar in Kopenhagen doorgaat zal je geweten hebben als je hier woont! Al een week voor het begin van het WK zijn alle straten in het centrum afgesloten! De eerste keer dat ik dit merkte zat ik in de bus op weg naar mijn stage (omdat het voor de verandering nog eens te hard regende om met de fiets te gaan!) Dit was een ramp! Al het verkeer moest langs 1 weg rond het centrum, met als gevolg dat we ongelooflijk lang hebben stil gestaan... Ik besefte dat de bus de komende dagen dus geen optie meer ging zijn om op mijn stage te geraken, want ik had niet zoveel zin om veeeeel vroeger te moeten vertrekken door al het ellendige verkeer! Dan maar terug met de fiets. Maar ging ik met de fiets wel door het centrum kunnen? Nu het WK nog niet bezig was moest dit volgens mij op één of andere manier nog wel lukken. Dit was in ieder geval toch te hopen, want veel andere routes om op mijn stage te geraken kende ik niet

Laughing

Gelukkig was het inderdaad zo dat de fietsers nog wel vrij vlot door het centrum konden. Maar dat brengt ons tot vandaag, wanneer de eerste wegritten gereden worden. Het centrum werd nu echt afgelsoten, hoe moest ik in hemelsnaam aan de andere kant van Kopenhagen komen??

Gelukkig zag ik voor ik vertok mijn kotbaas. Ik informeerde over de toestand rond het WK en of ik door het centrum kon. Achteraf gezien was ik heel blij dat ik hem tegen het lijf was gelopen, want door het centrum is op dit moment echt geen oplossing meer heb ik al ondervonden, en hij heeft mij een alternatieve route uitgelegd omdat hij zelf niet zeker was dat ik door het centrum zou kunnen.

Op weg naar mijn stage heb ik vandaag dan ook een glimp kunnen opvangen van de wegritten, en jawel bij de junioren is er zelfs een Deen gewonnen! Het had hier een groot feest kunnen worden (of is het geweest) Ik zat spijtig genoeg op mijn stage dus heb dit niet kunnen meemaken. En toen ik naar huis kon, was het al een hele tijd aan het regenen dus de grootste festiviteiten waren toen ook al gedaan...

In ieder geval, ik maak mij samen met Kopenhagen klaar voor de grote wegrit zondag! Laten we hopen dat de overwinning voor de Belgen is!

Reacties

Reacties

beno

Hey Dorien, ik heb al met veel interesse je blog gelezen reserveer alvast een extra fiets :-) want... volgende week kom ik in Kopenhagen wat lessen geven en jou en je stageplek een bezoekje brengen (ik vermoed op donderdagnamiddag 06/10); ik hoop te landen maandagvoormiddag en vertrek terug vrijdagvoormiddag. Ik sta er op dat je me zeker een avond meesleurt in het Kopenhaagse stadsleven ...
tot horens of ziens (je kan me altijd bereiken via mijn plantijn mail)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!